TEORIA WYCHOWANIA JAKO DYSCYPLINA PEDAGOGICZNA

Wychowanie należy do tych rodzajów działalności człowieka, które są niezwykle silnie uwikłane w całokształt procesów życia społecznego. Jest tak dlatego, że osobowość kształtuje się przez sam fakt uczestnictwa w życiu grupy społecznej. Toteż niełatwo jest wychowanie z ogółu tych procesów wyodrębnić. Nieraz też podnoszono, że w oderwaniu od tych procesów przestaje ono od­grywać istotną rolę jako czynnik osobotwórczy. Niektórzy teoretycy, jak np. Florian Znaniecki (1973, t. I, s. 28), posuwali się w tym poglądzie tak daleko, iż sądzili, że nawet zamierzone od­działywania wychowawcze są tylko funkcją tych procesów, jakie zachodzą w grupie społecznej.  

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących wychowywania dzieci i relacji z nimi. Wszystkie wpisy zawarte na blogu pochodzą z mojego doświadczenia. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)