KILKA CECH CHARAKTERYSTYCZNYCH

Problem a, nie jest więc pytaniem nowym, rewolucjonizu­jącym daną dziedzinę wiedzy; jest to raczej pytanie przyczynkarskie, standardowe, które rodzi się w ramach danej teorii fizycznej, bio­logicznej czy psychologicznej. Problemy tego rodzaju mają kilka cech charakterystycznych. Przede wszystkim są one dobrze określone, znana jest procedura ich analizowania oraz —najważniejsze — uczony wie, że mają one swoje rozwiązanie. Z tego ipunktu widzenia przypominają łamigłówkę typu „sześć zapałek” czy zadanie „o wilku, kozie i kapuście”, które stosuje psycholog w badaniach laboratoryj­nych. Rozwiązanie to jest zagwarantowane przez teorię, z której dany problem wynika. Jedynie brak motywacji lub zdolności może spowodować, że uczony dozna niepowodzenia w czasie rozwiązywania problemu az. Drugi problem, a2, wynika często z krytyki dotychczasowej wiedzy, z obserwacji anomalii sprzeczności, które ona zawiera.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących wychowywania dzieci i relacji z nimi. Wszystkie wpisy zawarte na blogu pochodzą z mojego doświadczenia. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)