CZĘŚCIOWA WINA

Częściowo z winy popularyzatorów szukają­cych tanich efektów, niektóre odkrycia i teorie fizyczne bywają przedstawiane jako sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem, pełne paradoksów, nie do pojęcia dla laików. Taki stan rzeczy jest szkodliwy i będzie ulegał zmianie w miarę opracowywania metod nauczania i populary­zacji nowoczesnej matematyki i fizyki. Aby uwierzyć, że jest to możliwe, przynajmniej w pewnym stopniu, przypomnijmy, że geometria wykładana w naszych szkołach podstawowych była w czasach Euklidesa znana i dostępna tylko niewielu wtajemniczonym”. Słowa te odnoszą sdę nie tylko do fizyki, ale również do innych dyscyplin.To, w jakim stopniu nowoczesna wiedza samowiedza staną sdę elementem świalopoglądu, w jakim stopniu pozwolą one zrozumieć świat, zależy od rozsądnych działań szkoły, instytucji popularyzatorskich, środków maso­wego przekazu.

Witaj na moim serwisie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących wychowywania dzieci i relacji z nimi. Wszystkie wpisy zawarte na blogu pochodzą z mojego doświadczenia. Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)